Közös Hivatal
Balatonberény, Balatonkeresztúr és BalatonmáriafürdőBalatonberény, Balatonkeresztúr és Balatonmáriafürdő Községi Önkormányzatok Képviselő-testületei az Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 85.§-ban kapott felhatalmazása alapján, 2012. december 14-i közös testületi ülésen létrehozták a BALATONKERESZTÚRI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATALT, amely 2013. január 1. napjával kezdi meg működését.
Ezzel egyidejűleg, megszűnik a Balatonberényi Polgármesteri Hivatal és Balatonkeresztúr és Balatonmáriafürdő Községi Önkormányzatok Körjegyzősége.
A közös hivatal létrehozását az indokolta, hogy 2013. január 1. napjától azon községek, melyek lakosságszáma nem éri el a kétezer főt, nem tarthatnak fenn önálló polgármesteri hivatalt.
Az új hivatal feladatait Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és a hivatalt létrehozó megállapodás állapítja meg. A feladatokat 18 fő köztisztviselő végzi.
A hivatal szerves részeként kettő kirendeltség működik.
Balatonberényben a Kossuth tér 1. szám alatt:
A kirendeltségen a képviselő testület működésével kapcsolatos feladatok ellátása mellett a nagy ügyfélforgalommal járó ügytípusok ellátását, meghatározott napokon, szakügyintéző ügyfélfogadásával biztosítjuk, így
– szociális és gyermekvédelmi ügyek,
– hagyatéki ügyek,
– pénztári ki-, befizetések
– adóigazgatási ügyek,
Köztisztviselők létszáma: 3 fő
Balatonmáriafürdőn a Gróf Széchenyi Imre tér 9. szám alatt:
A kirendeltségen a képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatok ellátása mellett, ügyfél-tájékoztatási feladatokat lát el a hivatal 1 fő köztisztviselővel. A feltételek kialakítása, a közösségi ház felújítása folyamatban van, befejezése, a 2013. év végén várható.
A Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje mind a székhelyen, mind a kirendeltségeken:
Hétfőn, szerdán, csütörtökön délelőtt 8:00-12:00, délután 13:00-16:00
pénteken: 8:00-12:00
Kedden nincs ügyfélfogadás.
Hivatalunk célja, hogy a hatósági feladatokat ellátása mellett, a települési önkormányzatok feladatellátását magas színvonalon segítse, a hivatalhoz forduló polgárok, ügyeinek intézésében partner legyen.
Fontos megjegyezni, hogy 2013. január 1-ével a Marcali Járási Hivatal is megkezdi működését.
A Hivatal elérhetőségeiről, feladatellátásáról folyamatosan tájékoztatom Önöket a helyi újságokban és honlapokon.
A hivatal vezetője:
Takácsné dr. Simán Zsuzsanna
jegyző